معرفی انواع پیستوله و کاربرد آن
نوشته شده توسط : Mozhde

پیستوله های رنگ پاش،یکی از ابزارآلاتی هستند که برای پاشش رنگ بر روی سطوح مختلف کاربرد دارند.پاشش رنگ توسط انواع پیستوله بسیار دقیق تر و تمیزتر از رنگ آمیزی به وسیله غلطک و یا قلم مو می باشد.پیستوله های رنگ پاش در انواع برقی و بادی تولید می شوند..پیستوله های بادی به وسیله پمپ باد (کمپرسور باد)،رنگ را بر روی سطح مورد نظر با قدرت بالا می پاشند.پیستوله های رنگ پاش،در صنعت رنگ آمیزی ساختمان،سطوح داخلی و خارجی،دکوراسیون داخلی و امور مرتبط کاربرد فراوان دارند.این پیستوله ها از یک مخزن رنگ ،یک لوله اتصال و یک نازل پاشش رنگ تشکیل شده اند.پیستوله ها علاوه بر پاشش رنگ ،قابلیت پاشش انواع روغن جلا،ضد زنگ،جوهر و آبرنگ را نیز دارند.از مزایای استفاده از پیستوله های رنگ پاش در مقایسه با غلطک و قلم موهای رنگ،استفاده کارا در سطوح گوناگون،سرعت عمل و یکنواختی رنگ سطح کار می باشد.یکی از معایب رنگ پاشی به وسیله پیستوله،احتمال هدر رفتن رنگ می باشد.پیستوله انواع مختلفی دارد و برای خرید پیستوله ابتدا باید بدانید چه مدل پیستوله هایی در بازار موجود هست و کارایی هر یک چیست؟

انواع پیستوله و کاربرد آن

رنگ رسانی ثقلی

یکی از انواع پیستوله و کاربرد آن رنگ رسانی ثقلی است. در این نوع کاسه یا ظرف رنگ روی پیستوله رنگ پاش قرار گرفته و رنگ در اثر نیروی جاذبه زمین به عبارتی نیروی وزن خود توأم با نیروی مکش هوای فشرده به کلاهک هدایت و پخش می‌شود.
این سیستم نسبت به سیستم سیفونی نیاز به هوای فشرده کمتری دارد در نتیجه ضایعات رنگ کمتری هم در این سیستم وجود دارد منبع در این سیستم با زاویه ۴۵ درجه نصب شده تا بتوان آن را برای سطوح عمودی و افقی به کار برد. معمولا از این پیستوله برای رنگ کاری چوب و خودرو استفاده می شود.شکل ظاهری این پیستوله به این شکل است که مخزن رنگ روی پیستوله قرار می گیرد.این سیستم نیاز به هوای فشرده کم تری دارد،در نتیجه میزان هدر رفت رنگ در این سیستم وجود ندارد.

انواع پیستوله و کاربرد آن

رنگ رسانی سیفونی

ظاهر این نوع پیستوله به نحوی است که مخزن رنگ در زیر پیستوله می باشد.میزان هدر رفت رنگ در این مدل پیستوله بیش تر از سیستم ثقلی می باشد.در این نوع کاسه رنگ در زیر پیستوله رنگ پاش قرار گرفته زمانی که هوا با سرعت زیاد از یک مجرای تنگ رد شود حالت مکش ایجاد می‌کند پیستوله های سیفونی از این سیستم به همراه فشار هوای جو که توسط سوراخی در روی منبع به سطح مایع فشار وارد می‌کند برای بالا آوردن مایع رنگ از داخل منبع و نهایتاً اسپری آن استفاده می‌کنند.

انواع پیستوله و کاربرد آن

رنگ رسانی تحت فشار

پیستوله با این سیستم رنگ رسانی در دو شکل منبع متصل و منبع جدا از پیستوله موجود می باشند.با توجه به اینکه نیروی فشار هوای داخل منبع سبب بالا رفتن از داخل لوله می شود،این پیستوله ها برای پاشش رنگ های غلیظ تر بسیار کارا می باشند.

پیستوله های منبع جدا با سیستم تحت فشار،با توجه به جدا بودن مخزن آزادی عمل بیش تری به کاربر حین رنگ آمیزی می دهد.هم چنین به علت حجیم بودن مخزن رنگ،زمان کم تری برای پر کردن چند باره مخزن استفاده می شود.

پیستوله های رنگ پاش در کنار تمام مزایایی که دارند ممکن است در حین کار مشکلاتی در روند کار با آن ها ایجاد شود،که اگر علت آن ها مشخص باشد به راحتی برطرف شده و پیستوله به کار خود ادامه می دهد.

انواع پیستوله و کاربرد آن

منبع: چوبک ابزار





:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 شهريور 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: